Ofte stillede spørgsmål 

FAQ

Vi har forsøgt at samle de ofte stillede spørgsmål vi modtager. Finder du ikke dit svar her så kontakt os gerne på info@aarhusteater.dk 

Så længe Sundhedsstyrelsen vurderer Covid-19 som en reel smittefare tager vi evt. sygdom meget alvorligt. Vi tilbyder derfor helt ekstraordinært at refundere din billet (minus gebyr) indtil 24 timer før en forestilling, hvis du er syg og er bange for at smitte andre og derfor må melde afbud.

Det er ikke tilladt at tage billeder eller optage lyd fra forestillingerne. Mobiltelefoner skal være slukket under forestillingen, da både lyd og lyset fra den forstyrrer alle.

Aarhus Teater har intet P-hus. Benyt i stedet de mange omkringliggende i Aarhus C. Se vores vejledning til parkeringsmuligheder.

Hvis en forestilling bliver aflyst eller spilletidspunktet for en forestilling bliver ændret, vil vi forsøge at kontakte dig direkte. Hvis du har registreret en e-mail eller et mobilnummer i forbindelse med dit køb, vil du modtage informationen på e-mail og/eller sms. Vær i den forbindelse opmærksom på, om henvendelser fra Aarhus Teater bliver sorteret fra i spamfiltret i din mailboks. Sådanne ændringer bliver også altid annonceret på vores hjemmeside, så husk at tjekke den inden du tager hjemmefra.

Billetter tages ikke retur. Kun i tilfælde af aflysning tilbagebetales penge. Ekspeditionsgebyr refunderes ikke. Hvis dine billetter er købt online vil pengene automatisk blive tilbageført til det kort, du har anvendt ved købet indenfor kort tid. Hvis du har købt billetterne via MobilePay eller ved Aarhus Teater, skal du kontakte os - husk at oplyse dit ordrenummer ved din henvendelse.

Vi bytter gerne dine billetter til en anden dag i spilleperioden. Bemærk venligst at billetter ikke kan byttes til en anden forestilling. Der tages forbehold for udsolgte spilledage. En ombytning koster 25 kr. pr. billet (dog max. 150,- totalt) og skal ske senest den sidste hverdag før forestillingen. Billetter kan byttes via telefon eller ved personlig fremmøde. Vi behøver bare kun ordrenummeret som står på billetterne. 

Har du købt dine billetter online, kan du altid finde dine billetter igen. Du skal blot logge ind på hjemmesiden via den profil, som du har købt billetterne i og under din profil kan du se alle dine ordrer. Kontakt os på mail eller på telefon, hvis du ønsker at vi skal printe dine billetter igen. Bemærk, at du efter udskrivning af nye billetter ikke længere kan anvende de oprindelige - skulle de evt. dukke op. 

Salg af billetter til Aarhus Teaters forestillinger foretages via billetudbyderen Billetten.dk. Der tillægges et billetgebyr og ordregebyr på ialt 15 kr. ved køb af billetter. Billetten.dk sikrer, at dine kreditkortoplysninger behandles sikkert og efter gældende retningslinjer, herunder sikkerhed ved datakryptering. Du kan til enhver tid se billettens regler og kontrakt om behandling af personoplysninger på siden http://www.billetten.dk/persondata.

For at du kan handle hos os, skal du lade dig registrere med min. følgende personlige oplysninger: navn / adresse / telefonnummer / e-mail-adresse. Personlige oplysninger anvendes til at tildele dig et reservationsnummer og til at kunne foretage online betaling via dine oplyste kreditkortinformationer samt til, at kunne orientere dig om evt. ændringer i spilletidspunkter, aflysninger og andre relevante kundeinformationer. På www.forbrug.dk kan du læse mere om regler vedrørende markedsføring og handel på internettet.

Fandt du ikke dit svar på denne side, så er du velkommen til at kontakte os via info@aarhusteater.dk, tlf 7021 3021 eller henvende dig til vores personale ved din ankomst til teatret.

Aarhus Teaters nyhedsbrev er for dig, som gerne vil holdes opdateret om vores forestillinger og øvrige arrangementer, om skuespillere og instruktører, om livet bag scenen og på teatret iøvrigt. Klik hér for at tilmelde dig vores nyhedsbrev - du kan også følge Aarhus Teater på facebook og instagram 

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside, så tjek den evt. ud inden dit besøg hvor fx varighed på forestillingen vil fremgå. Du kan også i kalenderen se om vi holder en introduktion til forestillingen. Det er gratis og her får du lidt at vide om, hvad du kan forvente dig. Du kan også købe forestillingsprogrammet som laves til de fleste større forestillinger. I programmerne kan du fx læse baggrundshistorier, interviews med instruktør og medvirkende samt få de flotte forestillingsbilleder med hjem.

Vi har fire forskellige scener samt flere lokaler på Aarhus Teater. Hvor forestillingen spiller er oplyst på billetten, i servicemail, på sms eller på hjemmesiden. Her kan du se; scenen, spilleperioden, spilletidspunkt samt priser og forestillingens varighed. Varigheden kan først oplyses lige før premieren.

Forestillingen starter det klokkeslæt som står på billetten. Dvs. at du skal sidde på din plads i teatersalen inden. Lyt efter når vi ”ringer ind". Dette indikerer at forestillingen snart vil starte. Dørene ind til teatersalen lukker ved forestillingens start. Vi anbefaler derfor at komme i god tid, så du kan nå at finde din plads og hænge overtøjet i garderoben. Ved alle scener er der foyerområder, hvor du kan nyde stemningen inden forestillingen. Her kan du også købe drikkevarer m.m. Der er indgang til alle scener fra Teatergaden. Husk at tjekke din billet mht. dato, scene og spilletidspunkt.

Du kan se på din billet hvor du skal være i Aarhus Teater. Teatret har fire scener og en del andre lokaler hvori vi også afholder arrangementer. Skal du på Store Scene, i Buegangen og i Kampmann Salen er indgangen via den store hovedtrappe. Skal du til Scala, Stiklingen, Studio og Scala Foyer skal du gå igennem vores Billetservice som ligger til højre for hovedtrappen. Cafe Hack har sin egen indgang til venstre for hovedtrappen.

Billetten skal medbringes på dagen og fremvises, enten i printet version eller som den tilsendte pdf på din mobil. Billetten scannes af vores personale.

Ved alle scenerne er der garderober, hvor du kan hænge dit overtøj. Garderoberne er gratis og benyttes på eget ansvar. Alle scener har ligeledes toiletter tilknyttet. Der findes dame, herre og handicaptoiletter ved alle scener. Ved Store Scene er en god huskeregel, at de som ofte er lokaliseret ved trapperne. Der er dog som oftes kun et toilet bag døren. Pessoir findes i kælder til venstre for baren i forhallen. 

Når vi oplyser varigheden på forestillingen vil det fremgå hvis der er pause i forestillingen. Så vil forestillingen have en første del og en anden del som adskilles af en pause. Pausen vil ofte vare ca. 15 min. I pausen kan du evt. tage en drink eller bare strække benene. Lyt efter når der ”ringes ind”. Når klokken lyder skal du gå til din plads, så forestillingen kan genoptages.

Ved alle scener kan du købe drikkevarer før forestillingen og i pauserne. Derudover kan du købe slik mv. På Cafe Hack kan du spise før eller efter forestillingen og i Scala Foyer byder vi på en simreret. Mad må ikke medbringes ind i teatersalen. Drikkevarer må medbringes i plastglas medmindre andet bliver oplyst.

Drikkevarer må kun medbringes i plastglas medmindre andet bliver oplyst.

På teatret taler vi ofte om at "Dørene åbner" og "Dørene lukker".

Døre som åbner inden forestillingen er dørene indtil publikumsområder. Kun ved Store Scene betyder det også adgang indtil pladserne i teatersalen. Ved Scala, Studio og Stiklingen åbnes der først ind til teatersalen ca. 15 min inden forestillingen starter. Du kan her i stedet hygge i Scala Foyer.

Når dørene lukker, så betyder det at forestillingen går i gang og vi lukker dørene ind til teatersalen. Hvis du kommer for sent, bedes afvente om du kan lukkes ind herefter. Det er teatrets personale som ved hvornår, hvordan og om det er muligt.  

Vi bruger Cookies! Ved køb af billetter accepterer du automatisk cookies. Læs mere