29. jan - 10. feb

TILLADT OVER 18 ÅR
Priser
Alle dage: 60-95 kr
75 min u. pause

anmeldelser

Den 4. væg / “Samspillet mellem Mathew og DJ Natal Zaks musik går op i en højere enhed, og det er simpelthen så fedt og virkningsfuldt at se på og lytte til. Samtidig skabes der også nogle ret ømme og rørende øjeblikke mellem de to. Instruktør Sargun Oshana har her skabt en hjerteskærende, stærk og unik forestilling, der fremstår som én af de mest intense teateroplevelser, jeg har haft. ”

POV. / “Niels Henning Falk Jensbys ord er så svulstige, så præcise, så vulgære, så smukke, så afskyelige, så ulækre, at det giver rigtig god mening at opføre teksten som teater. ... Lad Techno få et langt teaterliv Lad mig sige det lige ud. Jeg var vild med bogen, og mine forventninger til teaterversionen var tårnhøje. Jeg kan kun anbefale at gå ind og blive hevet rundt i dette ordorgie af en monolog.”

Jyllands-Posten / “Skuespilleren Simon Mathew står alene på scenen i stærk monolog om længslen efter at blive elsket.”

Gregersdh.dk / “LAMMENDE og temmelig uhyrligt. Ingen skal ganske vist bilde sig ind, at uhyrlige og blodige voldsomheder ikke udspiller sig mellem mennesker – bøsser eller ikke-bøsser – i den blodrige virkelighed eller i fantasien, på kanten af afgrunde, hvor vi ikke definerer, om det er kærlighed, forelskelse, sex eller vold, som styrer balancen, og om balancen overhovedet kan styres. ”

Aarhus Stiftstidende / “Simon Mathew spiller - akkompagneret af den århusianske DJ Natal Zaks' technobeats og i Sargun Oshanas fint orkestrerede iscenesættelse - rollen som "drengen" og han gør det stærkt og udtryksfuldt.”

Ungtteaterblod.dk / “TECHNO 3 [1600x1200] Men med det sagt, så er Techno en kraftfuld forestilling, der fanger på sin egen bizarre måde. ”Udflugten” som koncept kan derfor erstattes med ”Udfordringen”, hvor ens personlige grænse og intimsfære kan blive rusket godt rundt af Niels Henning Jensbys grumme roman, G-bars trænge rum og Simon Mathews ærlige og grænsesøgende skuespil.”

Out & About / “Simon Mathew et hit for forestillingen ... monologen afleveres med en viljestærk sikkerhed og indlevelse, at man må tage hatten af for hans præstation. ... Hvis man endnu ikke har læst Jensbys glimrende debutroman, så vil man blive grebet af den fysiske styrke forestillingen har. ”

Weekendavisen / “Intimt kropsteater, der gør op med kukkassen og giver plads til det tredje årtusindes resignation, vrede, sårbarhed, men også et spinkelt håb mod slutningen. ...Forestillingen er glimrende doseret, og det klæder Falk Jensbys roman, der trods dens chokeffekter også er præget af en vis monotoni, at blive løsgjort uden dermed at miste sin grumhed. ”

Techno

Et "Jeg"s pulserende tour de force i frådseri

TECHNO er en direkte og rå forestilling efter Niels Henning Falk Jensbys prisbelønnede debutroman fra 2016 af samme navn. TECHNO er en tour de force i ukontrollerbar kærlighed mellem to mænd i kaskader af kropsvæsker, sex og stoffer. En rå og voldsom beskrivelse af et begær, der river mennesket i stykker. Aarhus Teaters egen skuespiller Simon Mathew vil som Jensbys "Jeg" tage os med på en barsk tour de force i seksuelt frådseri tilsat dunkende pulsslag og technobeats skabt af den århusianske DJ, Natal Zaks.

Niels Henning Falk Jensby vandt i 2016 BogForums debutantpris. Formand for Debutantprisens jury, Mona Madsen, kaldte romanens indhold for ”råt, beskidt og ulækkert – men stilsikkert gennemført. Vi synes, det er årets stærkeste debut.”

OBS! Vær opmærksom på, at stykkets tekst i detaljer beskriver et hårdt seksuelt miljø, og man vil som som publikum opleve handlingen meget tæt på.

TECHNO en del af UD->FLUGTEN
Med Udflugten sprænger vi rammer for, hvad teater er og kan være. Udflugtens forestillinger foregår aldrig på selve teatret. De udspiller sig på særlige steder uden for teatrets matrikel og i samarbejde med andre aktører og institutioner. I en række værker gør vi den fysiske og mentale bevægelse til en central del af de kunstnerisk skabte udflugter, og vi tager dig med til lands, til vands og op i højderne.

Vi ruller fortællinger ud forskellige steder i Aarhus og giver dig et overraskende, anderledes og eksklusivt blik ind i særlige rum og eksistenser i vores by. En af udflugterne er ”Techno”.

• Præsenteres i samarbejde med Republique

I København opføres forestillingen under titlen FRÅDSERI som en del af Republique’s teaterserie De 7 Dødssynder. Teaterserien er muliggjort af Wilhelm Hansen Fonden. Gå til Republique her.