Opføres på dansk
Priser
Fre – lør: 260 – 455 kr.
Man – tors: 220 – 415 kr.
Løssalgspris inkl. gebyr
2 timer og 30 min inkl. pause

Information / “West Side Story er en enorm satsning med 37 medvirkende – ledet af kapelmester Henrik Svenning, der får Bernsteins musik løftet op til den særlige blanding af feel-good og feel-sad, der omfavner både håbet og alvoren – og den snert af feel-bad, der giver musicalen kant. Som lydlig silke med nitter... På Aarhus Teater har (instruktør Rune David Grue, red.) formået at gøre denne kærlighedsmusical vidunderligt renfærdig og skæbneagtigt uundgåelig.”

teaterkikkerten.dk / “Pragtopsætning af West Side Story!”

Aarhus Stiftstidende / “Velklang, legelyst og kærlighedstragik: Giv os flere musicals, tak. ... en begavet musicalklassiker i forfriskende vital nyopsætning ...Mathias Flint spiller Tony med stor troværdighed og tilfører rollen en charmerende humor og megen dybde - og han synger smukt. Vi tror tilsvarende på Isabel Schwartzbach der giver Maria en sødme fyldt med frisk energi - og også hun har stemme til opgaven. ”

AarhusUpdate / “En helt igennem gennemført iscenesættelse og koreografi, samt et eksemplarisk ensemble ... De medvirkende er noget af det mest bemærkelsesværdige ved forestillingen. Aftenens største forløsning er Mathias Flint, som i den mandlige hovedrolle Tony beviser, at han kan løfte en så stor musicalrolle. ... Forventningerne er indfriet, og nu kan publikum i Aarhus og Aalborg opleve musicalen fra én af sine bedste sider.”

Kristeligt Dagblad / “Dynamiske koreografier og dygtigt skuespil i nyfortolkning af gammel musical-evergreen ... Med højspændt energi i en velkomponeret helhed sætter Aarhus og Aalborg Teater ny ild til ”West Side Story””

cphculture.dk / “Det er simpelthen svært ikke at forelske sig i de unge elskende i WEST SIDE STORY også i denne version en sejr for Aarhus - og Aalborg - Teater. ...Maria og Tony, som de fremstilles af Isabel Schwartzbach og Mathias Flint. ”

Den 4. væg / “Vi går rørte fra teatret og håber, at Aarhus Teater og Aalborg Teater inviterer os på sådan en oplevelse igen!”

Scenekanten.com / “Allerede da scenetæppet trækkes fra og afslører de første visuelle indtryk i form af det obligatoriske hårde stillads dækket af ensemblets bløde menneskekroppe, bliver jeg ramt af en energi. En stemning. En bølge. Dynamik. Den understøttes af orkestret, som vi ikke direkte ser, men i dén grad hører og føler. ”

8000.dk / “Springlevende gengivelse af klassiker med fantastiske sangstjerner. ”

Kulturkupeen.dk / “Tony: Mathias Flint og Maria: Isabel Schwartzbach matcher hinanden ... hun er ren, uskyldig og med den smukkeste sang i den kedeligste kittelkjole – han (som sædvanlig) nuanceret, begavet i sin mimik, der både kan udtrykke ungdom, angst og forelskelse, og så klarer han flot sangene, som er overordentlig svære.”

Teateranmeldelse.dk / “Det er to en halv time i rigtigt godt selskab ...”

Ungtteaterblod.dk / “Det var virkelig en holdindsats, fra musikerne, skuespillerne samt det kreative team og ud til publikum. De præsterede alle på sådan et højt niveau, at jeg var forbløffet over deres præcision og passion. ... Afsted til Aarhus teater – eller Aalborg teater senere på året!”

MortenBuckhøj.dk / “En af verdens bedste musicals præsenteres i strålende og energisk udgave på Aarhus Teater.”

Politiken / “kærlighedskampen og Leonard Bernsteins suveræne musik river en med ... SOM TONY ER Matthias Flint med sin drengede sårbarhed, der også præger hans fine vokale præstation, mere en Anton (som Tony egentlig hedder) end noget hårdtslående bandemedlem. Men dermed er han også et troværdigt match til Isabel Schwartzbachs oprigtigt uskyldssøde Maria med den skærende klare stemme. ”

Weekendavisen / “Både den beundringsværdigt enkle scenografi og den viltre koreografi er en fest for øjnene, ensemble som solister danser for fedt, og selvom ikke alt fungerer optimalt, er resultatet som helhed imponerende. Man forlader i hvert fald ikke teatret upåvirket.”

kulturmor.dk / “Der er ingen dårlige scener i denne opsætning af West Side Story. Det er ganske enkelt en stor oplevelse, hvor alt fra instruktion, skuespil og sangpræstationer til scenografi, lyssætning og dansescener passer sammen som brikker i et puslespil.”

www.wrdsmth.xyz / “Hvis du aldrig har set West Side Story eller blot altid været ulykkelig forelsket, så vil forestillingen her sikkert ramme rent. ”

west side story

Den gribende musicalklassiker

Wss Banner Credits

Glæd dig til en af de største forestillinger gennem tiden på Aarhus Teater, når vi i samarbejde med Aalborg Teater danser stjernerne op over Manhattan i den ikoniske musical ”West Side Story”.

Med Leonard Bernsteins musik og Stephen Sondheims sangtekster har ”West Side Story” siden premieren i 1957 på Broadway vist sig som en af de mest slidstærke og elskede i musicalens Hall of Fame. Scenen er sat med to rivaliserende ungdomsbander i gaderne i New York. Men omdrejnings­punktet er kærlighedshistorien mellem Tony og Maria, der elsker hinanden på tværs af etnicitet og ondt blod – en kærlighed, der får fatale følger. Det er en moderne og modig fortolkning af den klassiske love story mellem Romeo og Julie.

Musicalen byder på en forrygende række af tidløse sange som ”Maria”, ”America”, ”Tonight”, ”Something’s Coming” og ”I Feel Pretty”, der alle synges på dansk. I rollerne som Tony og Maria har vi Aarhus Teaters egen Mathias Flint og den blændende sopran Isabel Schwartzbach. Med instruktør Rune David Grue og scenograf Karin Gille præsenterer vi i samarbejde med Aalborg Teater et musicalshow, der på alle måder er til tiden: friskt, frækt og fuld af energi og lyst.

• Præsenteres i samarbejde med Aalborg Teater, hvor den spiller fra 29. august 2018

Logo Aalborg Teater

musik af leonard bernstein / tekst af stephen sondheim / oversættelse kasper hoff og mathias flint / iscenesættelse rune david grue / scenografi & kostumedesign karin gille / koreografi rene vinther / arrangementer og musikalsk ledelse niels søren hansen / kapelmester og musikalsk ledelse henrik svenning / lysdesign jonas bøgh / lyddesign lars gaarde

MEDVIRKENDE Isabel Schwartzbach, Mathias Flint, Jacob Madsen Kvols, Lise Koefoed, Mathias Sprogøe Fletting,  Ashok Peter Pramanik, Christian Collenburg, Mikkel Becker Hilgart, Sofie Torp, Kasper Dalsgaard*, David Elnebo, Kristine Marie Brendstrup, Marie Marschner, Anders Baggesen, Michael Brostrup, Kirstine Emilie Moses-Jacobsen, Mikkel Hoe Knudsen**, Stine Andersen, Troels Graakjær, Tone Reumert, Sebastian Skov Andersen, Nicco Olaybal, Miran Ugljen, Oliver Melander, Martin Gæbe

*Spiller rollen som Riff fra 6. april
**Spiller rollen som Indio fra 12. april

FORESTILLINGSSPONSOR VILHELM KIERS FONDEN