Møllestien

Spiller ikke længere
55 min uden pause

Aarhus Stiftstidende / “Rørende og interessant livshistorie-spil ... Anekdoter er en times nærværsteater, som med fortællinger, dans, drømme og klavertriller flot illustrerer forskelle og ligheder mellem det, at være ung dengang og nu. ... Der står kaffe og kage på bordet - men forestillingen er så medrivende, at det er der først tid til bagefter, når ens hjerte er blevet både lettere og mere fyldt.”

Kulturmor.dk / “(..) sådan er livet jo. Fuld af følelser, op- og nedture. Og den oplevelse rammer Sargun Oshana lige i øjet med Anekdoter. Det er ganske enkelt en vellykket totaloplevelse.”

mortenhede.dk / “Det er netop det site-specifikke, der gør “Anekdoter” til en bemærkelsesværdig forestilling. Vi er der, hvor historierne fortælles; det er ikke anekdoterne, der kommer til teatret – det er teatret, der kommer til anekdoterne.”

8000.dk / “Aarhus Teater er på besøg med Anekdoter som er et frisk pust med godt skuespil.”

Anekdoter - livshistorier fra møllestien

Teaterudflugt til Lokalcenter Møllestien - hvad sker der, når ungdom og alderdom mødes?

Inde midt i Aarhus tæt på cafémiljøet omkring Åboulevarden og Aarhus Å ligger Lokalcenter Møllestien, som er hjem og aktivitetscenter for ældre og pensionister. Nu tager Udflugten ved Aarhus Teater dig med indenfor på Møllestien til en forestilling, der knytter bånd mellem generationer og bringer glemte tider og skjulte erindringer frem. Rundt om bordet servers der kaffe og kage alt imens du kan opleve en historie-montage opført som små sange, fortællinger og dialoger – fortolket af 3. års studerende fra Den danske Scenekunstskole, Skuespil og iscenesat af Aarhus Teaters husinstruktør Sargun Oshana.

Forestillingen vil bygge på historier indsamlet i mødet med beboere og borgere fra lokalcenteret. Skuespillerne vil tale med dem og indsamle deres vidnesbyrd, oplevelser og anekdoter, for derefter at fortolke disse og spille dem ’tilbage’ til publikum og de ældre selv i en fejring af denne generations fortællinger og mødet mellem ungdom og alderdom.

Bearbejdet og iscenesat af Sargun Oshana / Medvirkende 3. års studerende ved Den Danske Scenekunstskole, Aarhus: Alexander Krumhausen, Arian Kashef, Maria Cordsen, Clara Ellegaard, Johannes Zois, Rasmus Skaarup, Sarah Francesca Brænne

Trailer fra forestillingen